Snabb visit i Lappland

Så gick vi in i en ny månad - Februari. Jag inledde månaden genom att i onsdags sätta mig i bilen och brumma mot mitt kära Lappland igen, närmare bestämt Lycksele! Jag hade en arbetsintervju på eftermiddagen men var framme lagom för att hinna äta lunch tillsammans med min mor samt en gemensam vän.

Lycksele Kyrka med tillhörande stenmur


Då arbetsintervjun var ganska sent - 17:00 - så kändes det betydligt mer lockande att köra ca 1 timma till Åsele, än 2 timmar tillbaka till Umeå. Alltså blev det även en snabb visit hemma på Berget också!

Så himla fint och kul att få se lillasyster i sin vardag, än om det är just ögonblick och att få titta på både pappa, hundar, fru katt och såklart min o-elaka styvmor! Jag och Å tog självklart tillfället i akt och följdes mot vårt Mora på torsdagen innan jag åter styrde kosan tillbaks till storstan.





Åter på vår gata i stan, stod det kvällsmys på schemat. Den egentliga planen var att jag och kära maken skulle på bio. Men då filmen vi tänkt se började klockan 17:00 och min hemkomst blev senare än beräknat på grund av renar och annat efter vägen, blev det hemmamys istället - och det är inte fy skam! En massa mysljus och en film i soffan, så var den dagen också gjord sen.


Kommentarer

  1. Hm tittade Du på mig 😮 Eller Joo det gjorde ju Du på kvällen innan jag skulle lägga mig 😜
    Skulle ju fråga vad Din ansiktskräm heter, den jag fått testa... tänkte kolla om ICA har den 😊
    svarar på Ditt SMS här: Jag är väl ingen skurk 🙃 Jag berättar ju att jag hade snott... 😀

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Chokladmuffins (vegan)

En söndag i bilder

Gör en Alla hjärtans dag-lott