Evertsberg nästa!

Pågående mål är att innan Vasalopps-starten den 26 februari promenera 9mil, ett eget promenad-Vasa. Detta är ett av mina delmål för att hjälpa mig själv att göra 2017 till ett Må Bra - år. Fokus på att lägga tid och energi på saker som får mig att må bra på olika sätt! När det då dyker upp motgångar i livet, är min tanke att jag lättare skall kunna möta dem med ett fokus på att må bra.
 
Årets första motgång kom snabbare än jag räknat med, då jag i lördagskväll skar upp handen rejält på två ställen och fick åka in till akutmottagningen för att sy. Räknade stygnen igår då jag bytte förband och har för mig att jag fick det till 14-15 stygn. Lyckligtvis påverkar ju denna skada inte min förmåga att gå! Även om det är lite bökigt att ta på ytterkläderna samtidigt som det till och från spökar lite i hjärnan kring risken att halka och landa på handen. Men, ibland är det extra bra att ha lite tjockare pannben och en ordentlig tjurskalle som manar på en i alla fall!

Tips till alla förband-tillverkare!

Till och med idag har jag promenerat 41,33km av mitt Vasalopp och har siktet närmast inställt på Evertsberg, som är nästa vätskekontroll vid 47,08km.
 
Vasaloppets vätskekontroller
Sälen - Start
Smågan - 10,56km
Mångsbodarna - 23,8km
Risberg - 34,53km
Evertsberg - 47,08km
Oxberg - 61,68km
Hökberg - 70,89km
Eldris - 81,14km
Mora - Mål (90km)
 
 
På väg mot Mora
- Promenad efter elljusspåret i lördags

 
Planen är att i helgen bege mig hem till Berget, så då får jag och Å sällskapa efter vägen till Mora under några dagar tillsammans med doggsen! Jag strävar efter att nå Evertsberg (47,08km) senast om en vecka, men har en känsla av att de resterande 5,75km dit kommer avverkas snabbt i helgens goda sällskap. Tills vidare bjuder jag på lite promenadbilder från Storstan!



Kommentarer

  1. Så grönt Du har det 😜
    Förhoppningsvis mår jag bättre i morgon än jag gjort idag, stadsbesök är tydligen tröttande 🚶‍♀️
    Om handen inte kan hålla i koppel så har jag ju bältet så det blir ju inga problem 👌
    Nu ska jag lägga barn
    Dixi

    SvaraRadera
  2. Jag har typ 7 km kvar till Evertsberg, det blev drygt 4 km idag - jag gick med både Bullen & Frost 😶

    SvaraRadera
  3. Njurunda typ Sundsvall hållet eller? Jerry har nyss begett sig norrut mot Skellefteå. Vad kom Ni fram till, ska det bli förändringar eller? Ta å lägg Dig med grabbarna Klös å en god bok 😘

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Chokladmuffins (vegan)

En söndag i bilder

Gör en Alla hjärtans dag-lott